HANDELSBETINGELSER

ZEN COMPANY, CVR: 38004115

KØB HOS ZEN COMPANY

Vi sælger både vores produkter til virksomheder og til forbrugere.

Når du har købt en vare hos Zen Company, modtager du straks derefter en ordrebekræftelse pr. e-mail.
Købsfakturaen sendes ligeledes til dig pr. e-mail som PDF-fil. 
Alle ordrer sendes med Post Nord, og som forbruger kan du afhente din pakke på nærmeste posthus, når du har modtaget en e-mail og evt. sms om, at pakken er ankommet.
Genbrug er god brug for Zen Company. Vi anvender derfor genbrugsmateriale som emballage, for at pakke og sende til køberen.

PRISER

Den angivne pris på bestillingsproduktet er den gældende bestillingspris i kroner inkl. moms.

Fragt med Post Danmark for forbrugeren:

  1. Indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland

Ved køb under kr. 350,- er fragt kr. 38,-.
Ved køb over kr. 350,- sendes varen med fri fragt.
  2. Udenfor Danmark

Fragtprisen afhænger af ordrens størrelse, og den vil fremkomme ved bestillingen.
Fragt med Post Nord for virksomheder fremkommer senere under ”Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende”.
Zen Company tager højde for valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, samt udsolgte varer og eventuelle trykfejl.

LEVERING

Forventet leveringstid i Danmark 2-4 dage.
Zen Company tager højde for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos vores leverandører.

AFBESTILLINGER

Ved fortrydelse af købet, tilbagebetales hele beløbet, såfremt emballagen ikke er brudt.

Fragt og forsvarlig emballage ved returnering af varen betales her af køber.
Afbestilling eller annullering af en bestilt vare, skal ske inden kl. 18 på den samme dag, som bestillingen er foretaget.
 
Du afbestiller bestillingen ved at sende en e-mail med mærket; Afbestilling
I e-mailen skal ordrenummer fremgå.
 
Hvis du modtaget en ordrebekræftelse, bedes du ligeledes returnere den med emnetekst: Afbestilling.

BETALINGSMULIGHEDER

Du kan betale dine varer ved hjælp af:

  1. Visa
  2. Visa/Dankort
  3. Visa Electron
  4. Master Card

REKLAMATIONSRET

Der yder 1 års reklamationsret for fejl og mangler på produkter købt hos Zen Company.

Forskellen på reklamationsret og garanti defineres senere under ”Køberegler”.
Hvis varen mod forventning skulle gå i stykker indenfor reklamationsperioden, relateret til en produktionsfejl, repareres den vederlagsfrit på vores- eller på producentens værksted. Hvis dette ikke er muligt pga. skadens omfang, byttes til en tilsvarende vare.
Hvis varen skulle gå i stykker under forbrugerens håndteringsfejl, modifikationer eller grov misbrug, dækker reklamationsretten ikke.

ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation af fejl og mangler skal meddeles til os i en e-mail indenfor rimelig tid fra fakturadato. Se definering af ”Rimelig tid” under ”Køberegler”, som kan læses længere nede i vores handelsaftaler.

I reklamationen opfordrer vi køber til at beskrive defekten i en e-mail, for at undgå forlænget afhjælpningstid ved reparation eller varebyt. Samtidig vil vi hos Zen Company også gerne blive opmærksomme på problemet, for at vi kan undgå, at defekten sker igen.
Returnerede varer skal sendes sammen med en fakturakopi, hvor købstidspunkt for det reklamerede produkt fremgår. Uden denne vil varen blive henlagt, indtil der foreligges en fakturakopi på produktet.
Omkostninger for fragt og emballage ved returnering af varer, der indgår under reklamationsretten og modtages med forsvarlig emballage, betales af Zen Company.


Omkostninger for fragt og emballage ved returnering af varer, der ikke indgår under reklamationsretten og / eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret af Zen Company. Udgifterne til den nødvendige emballering vil blive opkrævet hos køber.
Varer der returneres på efterkrav, eller som sendes uden porto, modtaget ikke af Zen Company.

TILBAGESENDTE VARER UDEN FEJL

Ved returnering af varer fra køber, der af køber angiver og definerer fejl eller defekter, og hvor disse ikke kan konstateres af Zen Company, vil varen blive sendt tilbage til køber på egen regning

FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til os skal være forsvarligt pakket ind, så produktet ikke skades undervejs. Vi anbefaler, at varen returneres via Post Nord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Nords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til os. Samtidig har du som køber mulighed for at kunne efterlyse pakken, hvis udleveringen til Zen Company ikke er sket.

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:

  1. Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
  2. Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke en ny 1 års reklamationsperiode.
  3. Der påregnes fragt samt leveringsomkostninger, som aftalt ifølge leverandøraftalen.
  4. Zen Company forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt.
  5. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.


KØBEREGLER

  1. Reklamationsret
Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har 1 år til at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende ½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.
  2. Garanti
Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.
  3. Ombytningsret
Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.
  4. Rimelig tid
I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.
  5. Formodningsreglen
Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.


FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi varens pris.


For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, vurderes varen skønsmæssigt af Zen Company til en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE.

Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien. Ud fra en vurdering, foretaget af Zen Compagny, kan De blive krediteret et mindre beløb svarende til forringelsen.


I værste fald kan manglende original emballage medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Zen Company returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

Sådan returnerer du varen
Der er to måder, som De kan returnere varen på:

  1. De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet. I denne sammenhæng beder vi Dem om at gøre postvæsnet opmærksom på, at de straks kan returnere varen til Zen Company.
  2. De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende indenfor de 14 dage returnere varen til Zen Company. I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Zen Company. Mærk da pakken ”Fortrydelsesret”.


Beløbet for varen returneres udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto modtages ikke af Zen Company

Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Zen Company skal være forsvarligt indpakket.


Returnering som følge af fortrydelse sker på kundens egen regning. Vi anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til os. Samtidig har du som køber mulighed for at kunne efterlyse pakken, hvis udleveringen til Zen Company ikke er sket.

Er de i tvivl

Ved tvivlsspørgsmål er De meget velkommen til at henvende Dem til Zen Company på vores e-mail info@zencompany.dk eller på telefon 24814246.